Naše vize:
Vzájemně se inspirujeme ke slušnosti, zodpovědnosti, spolupráci a samostatnému myšlení v bezpečném prostředí. Každý náš žák zažije úspěch, zná své silné stránky a umí je využít. Je připraven na celoživotní učení.

Naše hodnoty: Komunikace, zodpovědnost, respekt.

Bez povoleného JavaScriptu není tento web plně funkční!

IROP_CZ_RO_B_C-RGB.png

Projekt Vybudování multimediální učebny (reg. č. CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0012237) je spolufinancován Evropskou unií. Cílem projektu je vybudování multimediální učebny. V rámci projektu bude pořízeno IT vybavení a nábytek a síťová infrastruktura.

IROP_CZ_RO_B_C-RGB.png

Vloženo: 5. září 2013

V srpnu 1845 přinesli venkovští návštěvníci Prahy do našeho kraje zprávu o velké slavnosti, která se konala při zahájení provozu na nové železniční
dráze z Olomouce do Prahy. Dne 20.srpna téhož roku vjel český inženýr Jan Perner (z Bratřic u Čáslavi) poprvé na hlavní pražské nádraží s ověnčenou
lokomotivou "Čechy". Již tehdy mysleli na to, jak spojit Kutnou Horu ostatním světem výstavbou nových železnic. Lidé dřív o těchto výstavbách mluvili jako o neštěstí této krajiny, že zaniknou úrodná pole, znečistí se ovzduší a ptáci budou na zem padat mrtví,... 50 let trvalo než se překonal odpor vesnického obyvatelstva.

Teprve v letech 1902-1904 se začalo s prvními pracemi. Po určení železniční trasy ČERČANY - SVĚTLÁ a ZRUČ - KUTNÁ HORA byly zřízeny komise, které prováděly výkop pozemků. Mnozí majitelé pozemků činili při vyměřování potíže i překážky, napadali měřiče, vytrhávali kolíky a ničili výsledky měřičských prací. Zemědělci se bouřili jak mohli, nechtěli, aby trať protínala jejich louky a pole.
Se stavbou posázavské dráhy se začalo 5.dubna 1902. Na výstavbě se podílelo spousta lidí-zběhlí studenti, nedostudovaní právníci,.. Musel být urovnán terén, provedený výkop a násyp, rozetřela se vrstva štěrku, pomocí kolíků se vytyčila osa trati. Z Kutné Hory do Zruče to bylo 36 km. První zkušební lokomotiva projížděla podél Sázavy 23.září 1903 a na "kutnohorské lokálce" vyjela poprvé dne 16.srpna 1905.

*ZAJÍMAVOSTI*: Jízda vlakem tehdy do Prahy trvala bezmála celý den a do Kutné Hory 3 hodiny.

Evropské strukturální a investiční fondy, Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Investice do rozvoje vzdělávání

Vzdělávací program pro učitele – výchovné poradce (CZ.1.07/1.3.48/02.0013)